Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2007

αδόκιμες επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις και άλλα ευτράπελα της ιστορίας

O δισκογραφικός μηχανισμός, απ' τη στιγμή που θα εκδοθεί ένα μουσικό έργο, αναλαμβάνει την εκμετάλλευσή του κάνοντας κινήσεις που δεν είναι πάντα και τόσο δόκιμες. Σχετικά με τη διαφήμιση που κι εγώ είδα με έκπληξη στην τηλεόραση, θέλω να αναφέρω τα εξής: Η μουσική του "2", καθώς και όλων των υπολοίπων έργων μου, μου ανήκει καλλιτεχνικά, αλλά δεν σημαίνει ότι μου ανήκει και η εκμετάλλευσή της. Είναι προφανές ότι το κόστος των παραγωγών μου είναι τέτοιο που δεν μπορώ σε οικονομικό επίπεδο να ανταπεξέλθω μόνος μου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες που μετέχουν σε αυτό να εκμεταλλεύονται τα δικαιώματα των συνθέσεών μου. Έτσι και στην περίπτωση αυτή η τύχη του συγκεκριμένου κομματιού ορίστηκε από άλλους ανθρώπους. Είναι φανερό ότι δεν συμπαθώ τα καζίνο, τη φιλοσοφία τους και τη φιλοσοφία του τζόγου. Η μοναδική ενημέρωση που είχα ηταν ότι θα διαφημιστεί η αναδάσωση της Πάρνηθας χρησιμοποιώντας την μουσική μου, χωρίς να έχω έλεγχο και δικαίωμα ελέγχου για το διαφημιστικό προϊόν.

Κωνσταντίνος Β., Λάιφο 22-28.11.2007, σελ 3

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΜΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ
ΑΠ' Τ' ΑΥΤΙΑ ΤΟΝ ΠΙΑΝΕΙΣ ΤΟ ΛΑΓΟ..

zinester είπε...

μα καλά τι πει να μας πει ότι σε παίρνουν τηλέφωνο κ σου λένε "να χρησιμοποιήσουμε το κομμάτι σας σε μια διαφήμιση;" κ εσύ λες"ναι αμέ" κ μετά μαθαίνεις για το τι διαφήμιση ήταν απο την τηλεόραση;ανεξάρτητα απο τα διάφορα τραγικά περί ιδικτησίας κ εκμεταλλέυσεων που λέει, ψεύδεται κιόλας γιατί πολύ καλά ήξερε για ποιον ήταν η "μουσική" του κ μπορούσε μια χαρά να αρνηθεί όπως για το ίδιο επιχειρηματικό φορέα, το καζίνο δηλαδή, έκαναν άλλοι πριν απο αυτόν.

δεν υπαρχει κατι για το οποιο τιθεται θεμα είπε...

δεν ξερω αν θα ηταν τοσο ευκολο να μην γινει αυτο..

σεβομαι τον Κ. βητα και την δουλεια του.
δεν ειναι για της διαφημισεις.
δεν θα το επιδιωκε πιστευω.

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ απλό να το καταλάβει κάποιος που θέλει να καταλάβει: ο άνθρωπος δεν διαχειρίζεται το 100% του publishing της μουσικής του.

Γύρω στις τέσσερις με πέντε ώρες μελέτη σχετικά με το θέμα και θα είστε έτοιμοι να του ζητήσετε συγνώμη για την αγένειά σας - να τον δικάζετε χωρίς να έχετε ιδέα για τι πράγμα μιλάτε.

Ανώνυμος είπε...

Τα τσιμπούρια (ακόμη και τα ανώνυμα) μπορούν να ζήσουν μέχρι και 16 χρόνια χωρίς να πιούν αίμα. Μπορείς λοιπόν "ανώνυμο τίποτα" να χαλαρώσεις. Δεν χρειάζεται να τρέφεις την μικρότητά σου με τόσο ένταση σε τούτο το ιστολόγιο. Ξέρουμε ότι κάτι σε πονάει για να ασχολείσαι και σε κατανοούμε όλοι μας εδώ. Ελπίζω μόνο τα παιδιά να μην σε κόψουνε. Είναι κρίμα!

music is my drug είπε...

καλησπέρα σας

το συγκεκριμένο blog μου το συστήσανε-όσον αφορά την καλλιτεχνική του πλευρά...το μόνο σίγουρο που εγώ ''βλέπω''(=διαβάζω) είναι μια καθολική άρνηση-κατάκριση σε πολλούς καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν καλώς ή κακώς συμβιβαστεί με την ιδέα να βγάζουν την δουλειά τους σε δισκογραφική εταιρία για α,β,γ λόγους..

όσον αφορά την συγκεκριμένη διαφήμιση,επειδή έτυχε να ακούσω μια συνεντεύξη του στον Μελωδία πριν αρκετό καιρό,ο ίδιος ο καλλιτέχνης άφησε ευκόλως να εννοηθεί (off the record) ό,τι δεν είχε κάποια δικαιοδοσία σε αυτήν την χρήση της μουσικής του...τέλος είναι πιο χρήσιμο πιστεύω να διασταυρώνει κάποιος πηγές και αναφορές για όποιο θέμα θέλει να θίξει, παρά να κατακρίνει την οποιαδήποτε φαινομενικά παράτολμη εμπορική κίνηση του καλλιτέχνη...

εξάλλου όπως αναφέρει ο "δεν υπαρχει κατι..'' όποιος αναγνωρίζει την δουλειά του Κωνσταντίνου Βήτα και κατανοεί το έργο του συμπεραίνει αυθόρμητα ότι δεν τίθεται τέτοια περίπτωση...

ευχαριστώ....

κ. από την ωχρά είπε...

Αγαπητέ φίλε, εδώ δεν βρίσκεσαι σε μπλογκ καλλιτεχνικής ή αισθητικής πλευράς. Η μουσική μας αισθητική -και όχι μόνο- βρίσκεται στο σάιτ μας. Εδώ επικοινωνούμε την άποψή μας ανοιχτά για ό,τι έχει να κάνει με την δημιουργία, την σχέση της με την καθημερινή ζωή, την εναντίωση στον πολιτισμό της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης. Σε αυτό το πλαίσιο διατυπώνεται και η κριτική και η άρνηση σε επιλογές όπου τα πρόσωπα είναι οι φυσικοί τους φορείς και στο προκείμενο οι αφορμές για συζήτηση. Δεν θεωρούμε ότι σε αυτή τη ζωή ο καθένας κάνει τις επιλογές του οι οποίες μπορούν -αν και αντιπαρατιθέμενες ή αντίθετες- απλά να συνυπάρχουν παράλληλα, χωρίς να συναντιούνται, χωρίς να αμφισβητούνται, χωρίς να συνδιαλλέγονται, χωρίς να συγκρούονται.
Ο Κωνσταντίνος Β. είναι σίγουρο ότι δεν θα επέτρεπε βάσει του οποιουδήποτε συμβολαίου να παιχτεί μουσική του σε πολιτική διαφήμιση της Χρυσής Αυγής. Αυτή η διαφοροποίηση της στάσης του, η ύφεση των κριτηρίων του σε σχέση με το Καζίνο είναι ενοχλητική. Κι όμως, το Καζίνο είναι η Χρυσή Αυγή της Πάρνηθας, ο πιο δηκτικός εκπρόσωπος του φασισμού πάνω στο βουνό, του κεφαλαίου πάνω στη φύση.
Δεν πρόκειται επομένως για παράτολμη εμπορική κίνηση του Άλφα ή του Βήτα αλλά για επικύρωση ενός πολιτιστικού χυλού που επικυριαρχεί στις μέρες μας και που δεν θα μείνει ανενόχλητος. Τουλάχιστον από κάποιους σαν εμάς...