Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2007

Απαντήσεις εν τάχει στο www.diymusic.org

Θέλουμε να έχουμε κι εμείς ένα λόγο στο προφίλ μας όπως τουλάχιστον παρουσιάζεται από άλλους πέρα από μας τους ίδιους. Έτσι, θα παραθέσουμε το κείμενο παρουσίασης της Ωχράς Σπειροχαίτης όπως αυτό κατατίθεται στον δικτυακό τόπο www.diymusic.org "κοκκινίζοντας" τις διαφωνίες μας και αφήνοντας άθικτα τα σημεία όπου η υποκειμενική άποψη του συντάκτη δεν υπερβαίνει τα όρια της αυτονομίας μας:

Οι Ωχρά Σπειροχαίτη είναι μια έντονα αναρχική (απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε θα υπάρχουν και οι μη έντονα αναρχικές μπάντες, μόνο που δεν αντιλαμβανόμαστε τι ακριβώς χαρακτηρίζει το βαθμό της χαμηλότερης έντασης της αναρχίας τους) και καθαρά πολιτική μπάντα (θα προτιμούσαμε τη λέξη ξεκάθαρα πολιτική μπάντα, μια και έχουμε συλλογική πολιτική θέση και έχουμε επιλέξει να μη την κρυβόμαστε πίσω από προσχηματικά «απολίτικες» θολούρες) που χρησιμοποιεί την μουσική της (συνδιαλεγόμαστε με τους ήχους, δεν τους χρησιμοποιούμε, ειδάλλως θα χρησιμοποιούσαμε απλά μια ντουντούκα) μόνο ως δρόμο για να μεταδώσει αυτά που θέλει παρά ως μουσική (η φροντίδα μας για την μουσική, η βραδύτητα επεξεργασίας της έμπνευσής μας με σημείο αναφοράς τον σεβασμό στην μορφή που προβάλλεται εξάλλου και στα λίγα σχετικά κομμάτια που έχουμε σε σχέση με τον χρόνο ζωής του σχήματος άλλα δείχνει κι όχι την απαξίωση της μουσικής ως εκφραστικό μέσο) αυτό είναι και κάτι που έχουν δηλώσει αρκετές φορές στην μέχρι τώρα πορεία τους (ποτέ δεν έχουμε δηλώσει οτιδήποτε σχετικό). Μεγάλο σε χρονική διάρκεια συγκρότημα το οποίο έχει ως τελείως καινοτομικό χαρακτηριστικό τα βιολιά και τα ακορντεόν καθώς και μία από τις πιο ξεχωριστές φωνές του χώρου. Στιχουργικά χρησιμοποιούνε επί των πλείστων έτοιμα ποιήματα ή ακόμα και αποσπάσματα απο διάφορα έγγραφα τα οποία προωθούν κατά την γνώμη τους μία έντονη αντίθεση (προσπαθούμε η αντίθεσή μας να έχει αντικειμενικά κοινωνικά και ταξικά κριτήρια) στα δρώμενα (δεν είμαστε αντίθετοι στα δρώμενα γενικώς και αορίστως,... είμαστε αντίθετοι στην αστική επικυριαρχία) της κοινωνίας μας. Μια από της καλύτερες "ομάδες" του χώρου,δ εμένοι όλοι μεταξύ τους και κρατημένοι δυνατά από τα πιστεύω τους θεωρούνται για πολλούς "ακραίοι" , ίσως και λάθος σε μερικά πράγματα αλλά είναι αληθινοί σε αυτό που κάνουν και υποστηρίζουν την ανταλλαγή αγαθών χωρίς αντίτοιμο και χωρίς καν την απαραίτητη για πολλούς τιμή κόστους. Περισσότερες απόψεις του συγκροτήματος μπορείτε να βρείτε στο site.

Υ.Γ. Η παράθεση αυτή δεν αναιρεί επ' ουδενί την καλή πρόθεση των συντρόφων και φίλων που μας φιλοξενούν στον δικτυακό τους τόπο. Και είναι αυτονόητο ότι τους ευχαριστούμε για την φιλοξενία πέρα από τις όποιες διαφωνίες μας.

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2007

Σύγκρουση των αποφθεγμάτων Νο1

Ξαφνικά βρέθηκα πουλημένος σε άλλη εταιρία (Legend) λες και ήμουν μέρος της επίπλωσης. Ξέρω γω πώς θα διαχειριστούν τώρα το υλικό μου; Πριν είχαμε και δυο ανθρώπους και συνεννοούμασταν...
Παντελής θαλασσινός, ΝΕΑ, 30/8/2007


Η συνείδηση της επιθυμίας και η επιθυμία της συνείδησης είναι αυτό ακριβώς το εγχείρημα που στην αρνητική του μορφή επιθυμεί την κατάργηση των τάξεων, δηλαδή την άμεση κατοχή των εργαζομένων σε όλες τις μορφές της δραστηριότητάς τους. Το αντίθετό του είναι η κοινωνία του θεάματος, όπου το εμπόρευμα ενατενίζει τον εαυτό του σε έναν κόσμο που αυτό δημιούργησε!

Γκυ Ντεμπόρ, η κοινωνία του θεάματος, 1972

Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2007

Κάτοψη...9 Μάρτη 2003 Λόφος Φιλοπάππου

Απαντήσεις εν τάχει Νο 1

Χωρίς «αντίτιμο»;

Το πρόβλημά μας δεν περιορίζεται στο αν θα υπάρχει εισιτήριο σε μια εκδήλωση ή όχι. Γίνονται εκδηλώσεις που δεν έχουν «είσοδο» και διοργανώνονται από δήμους, ευρωπαϊκή ένωση, κόμματα, εταιρίες κ.ά. Στις συγκεκριμένες εκδηλώσεις το αντίτιμο, βέβαια, δεν αφορά την τσέπη του θεατή αλλά το μυαλό, την ιδεολογία, την πολιτική ή προσωπική υπεραξία, τις ψήφους ή τη διαφήμιση. Το πρόβλημα είναι οι εμπορευματικές σχέσεις στο σύνολό τους. Θεωρούμε ότι στο βαθμό που πρεσβεύεις την εναντίωση στον κόσμο των εμπόρων πρέπει αυτό να αποκτά απτή υπόσταση και στη βάση αυτής της λογικής εξορίζουμε τα εμπορεύματα και τη φιλοσοφία τους από τις εκδηλώσεις μας. Δεν μπορούμε να εξορίσουμε τον κόσμο των εμπόρων από την καθημερινή μας ζωή γιατί αυτός ο κόσμος ορίζει και ελέγχει τα όρια της επιβολής του. Στα πράγματα όμως και τις καταστάσεις που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε, εμείς οι ίδιοι έχουμε και τον πρώτο λόγο. Και τον ασκούμε.

Γιατί όχι μπαρ στις εκδηλώσεις;

Παρότι η απάντηση βρίσκεται στη φυσική προέκταση του παραπάνω σκεπτικού χρήζει μιας ιδιαιτερότητας μιας και ως τέτοια ερώτηση έχει τεθεί πολλαπλώς και από πολλούς. Η λογική «μα γιατί να κάνετε πλούσιο τον περιπτερά;» φαίνεται ως η κατακλείδα του σκεπτικού έστω και μέσα στον κυνισμό και τον λαϊκισμό της. Δεν είναι όμως τίποτε παραπάνω από ένα επόμενο λογικό ανάχωμα από αυτούς που εξαντλούν την επιχειρηματολογία τους σε σχέση με το αντίτιμο. Είναι οι ίδιοι που έχουν τη λογική «μα εντάξει με το αντίτιμο, αλλά και με τις μπύρες ρε παιδιά; Τι δογματισμός είναι αυτός;». Είναι αλήθεια ότι στην ουσία δεν υπάρχει τέλος σ’ αυτόν τον διάλογο. Εμείς αν ακολουθήσουμε αυτή τη λογική τότε απαντάμε: «δηλαδή γιατί να κάνουμε πλούσιο το σούπερμάρκετ ή την κάβα και ταυτόχρονα να βάλουμε κι έναν σύντροφο -που στην ουσία βρίσκεται σ’ αυτό το χώρο για να αλλάξει τον κόσμο και- την ώρα μιας εκδήλωσης να κάθεται και να κάνει τον μπάρμαν;». Η απάντηση που θα έρθει έχει να κάνει με το κόστος και τη φθήνια και η άλλη απάντηση είναι ότι αυτά αφορούν ένα κόσμο της καπιταλιστικής οικονομίας κ.ο.κ. Πάντως πέρα από όλα τα άλλα, και θεωρώντας ότι πράγματι η απάντησή μας έχει δοθεί παραπάνω, μας αρέσει το κλίμα του ρεφενέ σε κάθε εκδήλωσή μας όπως εξάλλου και σε κάθε γιορτή με δικούς μας ανθρώπους.

Τα «έξοδα»;

Τα έξοδα μιας εκδήλωσης καλύπτονται από την ελεύθερη οικονομική συνεισφορά όλων όσοι συμμετέχουν και διοργανώνουν αυτή την ίδια την εκδήλωση. Ρόλοι δεν υπάρχουν όπως δεν υπάρχει οικονομικό πλαφόν συνεισφοράς. Καθένας συνεισφέρει στο βαθμό της δυνατότητας ή της ελεύθερης βούλησής του. Και μπορούμε να ισχυριστούμε από την ίδια μας την πολύχρονη εμπειρία ότι σχεδόν ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα, στην συντριπτική πλειονότητα των εκδηλώσεων –και μάλιστα τα τελευταία χρόνια πάντα- τα έξοδα καλύπτονταν. Και δεν χρειάζεται να αναφερθούμε τώρα στις περιπτώσεις που υπερκαλύπτονταν όταν επρόκειτο για εκδηλώσεις οικονομικής ενίσχυσης.

Η «σκηνή»;

Το πρόβλημα με τις σκηνές και τα πάλκα δεν αφορά μόνο την ενοχλητική τους σημειολογία: έναν διαχωρισμό «κοινού» και «καλλιτέχνη», μιαν απόσταση, μια φιλοσοφία του βάθρου. Αν προσέξει κανείς το ζήτημα της αναγκαιότητας ύπαρξης της σκηνής στην πιο αθώα εκδοχή αφορά δύο λειτουργικά προβλήματα: την προστασία των καλωδίων και των μηχανημάτων και –το πιο σημαντικό- το να μπορεί κάποιος να σε δει από απόσταση. Όλα όμως λύνονται. Για το τεχνικό μέρος τα προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι χαριτωμένα. Όσον αφορά το να είσαι ορατός από απόσταση, μπορείς απλά να έχεις πιο συχνή και ευέλικτη παρουσία έτσι ώστε να υπονομεύεις τη φιλοσοφία της ποσότητας στοχεύοντας σε λιγότερο μαζικές συναυλίες με άμεσο ανθρώπινο μέτρο.

Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου 2007

AUTO DA FE

Θεωρούμε ότι αργήσαμε πάρα πολύ να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του διαδικτύου. Παρά το ότι έχουμε, εδώ και αρκετά χρόνια, “ανεβασμένη” την ιστοσελίδα μας στο διαδίκτυο (www.disobey.net/wxra) και παρά το ότι εκεί μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε όλο μας το υλικό χωρίς καμία απολύτως διαμεσολάβηση, είναι αλήθεια ότι η ιστοσελίδα αυτή δεν εξυπηρέτησε το «νεύρο» της επικοινωνίας που εμείς θα επιθυμούσαμε. Ο λόγος είναι ότι την διαχείριση της ιστοσελίδας δεν την είχαμε εμείς αλλά σύντροφοι από την Θεσσαλονίκη που εξαρχής είχαν τις απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις και όλη την καλή θέληση –προς τιμή μας- να την στήσουν. Η άγνοιά μας για τα τεχνικά διαχειριστικά ζητήματα και η ίδια αυτή καθεαυτή η απόσταση δεν επέτρεπαν τελικά την πρόσβαση μας στην ιστοσελίδα με τον τρόπο που θα θέλαμε.

Με την δυνατότητα, την ευκολία και το «νεύρο», ωστόσο, του μπλογκ μας δίνεται πλέον η ευκαιρία για άμεση επικοινωνία. Μπορούμε να διατηρήσουμε την ιστοσελίδα ως αρχείο του υλικού μας και με μια σύνδεση από εδώ να εξασφαλίζεται η πρόσβαση στον οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο. Και την ίδια στιγμή μπορούμε εδώ να εκτεθούμε, να δοκιμάσουμε τις απόψεις μας, να ενημερώσουμε και να ενημερωθούμε. Προφανώς δεν μας ενδιαφέρει με κανένα τρόπο να υποκαταστήσουμε την αμεσότητα της δια ζώσης επαφής. Θεωρούμε απλά ότι αυτή εδώ η δικτυακή τοποθεσία καταθέτει με τη δική της ιδιότυπη αμεσότητα τη συνεισφορά της στο μεγάλο διακύβευμα της αυθεντικής επικοινωνίας.

Ιστορικό συναυλιών 1997-2007

1997

12/4 αλληλεγγύη στην εξέγερση στην Αλβανία ΠΑΤΡΑ

24/5 για την ολική άρνηση στράτευσης ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

5/7 ενάντια στο στρατό ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

12/7 ενάντια στη συνθήκη Σένγκεν ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ

25/7 για την ενίσχυση του στεκιού ΧΑΝΙΑ

20/12 ενάντια στην καταστολή της Βίλας Βαρβάρα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

1998

31/1 για τις μαθητικές καταλήψεις σε σχολείο του ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

21/3 για την Γέφυρα (στέκι των λαών της ανατολής) ΑΘΗΝΑ

1/4 για το σαμποτάρισμα των φοιτητικών εκλογών ΑΣΟΕΕ

9/5 ενάντια στην καταστολή της Βίλας Βαρβάρα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

16/5 ενάντια στα σύνορα ΜΥΤΙΛΗΝΗ

25/6 εκδήλωση ενάντια στις εμπορευματικές σχέσεις ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ

4/7 για την από(επανα)δόμηση του ελεύθερου χρόνου ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

11/12 για τις μαθητικές καταλήψεις ΠΑΤΡΑ

12/12 εκδήλωση ενάντια στην εμπορευματοποίηση ΑΓΡΙΝΙΟ

19/12 αλληλεγγύη στη Γέφυρα ΑΘΗΝΑ

1999

16/1 για την πρωτοβουλία μαθητών ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

30/1 αλληλεγγύη σε Μητροπέτρο-Ευαγγελίδη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

6/2 αλληλεγγύη σε Μητροπέτρο-Ευαγγελίδη ΑΘΗΝΑ

13/2 για τα μαθητικά ΠΑΤΡΑ

6/3 αλληλεγγύη στον Μητροπέτρο ΗΡΑΚΛΕΙΟ

13/3 για την ολική άρνηση στράτευσης ΓΙΑΝΝΕΝΑ

22/5 για τον πόλεμο στο Κόσοβο Ν. ΛΙΟΣΙΑ

29/5 για τον πόλεμο στο Κόσοβο ΑΓΡΙΝΙΟ

29/6 αλληλεγγύη στον Μαζιώτη ΧΑΝΙΑ

9/7 αλληλεγγύη στον Μαζιώτη ΠΑΤΡΑ

29/10 αλληλεγγύη στον Μητροπέτρο ΕΞΑΡΧΕΙΑ

2000

4/2 ενάντια στην εμπορευματοποίηση ΚΕΡΚΥΡΑ

…/3 αλληλεγγύη στους απεργούς πείνας Καρπούζο και Κατσίλα ΑΘΗΝΑ

1/5 ενάντια στα εθνικά ιδεώδη για την ολική άρνηση στράτευσης ΑΓΡΙΝΙΟ

8/5 για την ολική άρνηση στράτευσης ΞΑΝΘΗ

15/6 ενάντια στον κοινωνικό έλεγχο Ν. ΛΙΟΣΙΑ

30/9 αλληλεγγύη στον Νίκο Μαζιώτη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

2001

22/6 τριήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

29/6 διήμερο Κερατσινίου-Νίκαιας ΝΙΚΑΙΑ

τέλος 9ου ΠΑΤΡΑ

2002

11/1 ενάντια στις κρατικές δολοφονίες ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

26/1 αλληλεγγύη στους πρόσφυγες ΒΟΛΟΣ

22/6 προετοιμασία για τον Ιούνη 2003 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

6/7 3ήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

2/11 3ήμερο +τεχνία-

2003

17/1 3ήμερο +τεχνία- ΠΑΝΤΕΙΟΣ ΑΘΗΝΑ

9/3 επιτροπή κατοίκων Πετραλώνων ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ

5/7 3ήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

9/7 για τους 8 της Θεσσαλονίκης ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

13/12 2ήμερο +τεχνία- ΚΕΡΚΥΡΑ

2004

28/2 +τεχνία- Πανεπιστήμιο, Κατάληψη Ευαγγελισμού ΗΡΑΚΛΕΙΟ

8/5 +τεχνία- XANIA

19/6 Θεσσαλονίκη ΥΦΑΝΕΤ

3/7 3ήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

11/12 Πανεπιστήμιο, ενάντια στο ρατσισμό ΞΑΝΘΗ

2005

25/6 3ήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

10/11 Αλληλεγγύη στις εργάτριες της sex form ΙΛΙΟΝ

3/12 υφανέτ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

2006

25/2 παράρτημα ΠΑΤΡΑ

20/6 αλληλεγγύη στην "Γέφυρα", ΕΞΑΡΧΕΙΑ

24/6 τριήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

2007

10/2 συντονιστικό φοιτητικών καταλήψεων ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

23/3 αλληλεγγύη στους διωκόμενους της διαδήλωσης 8 Μάρτη ΘΗΣΕΙΟ

18/5 στο πλάισιο του 7ου πανελλαδικού συντονιστικού αναρχικών-αντιεξουσιαστών για την αλληλεγγύη σε πρόσφυγες και μετανάστες ΠΑΤΡΑ

23/6 τριήμερο Θερσίτη ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ


14/12 ενάντια στην "τέχνη", αλληλεγγύη σε διωκόμενους αναρχικούς Villa Amalias